a
Aktuellt datum och tid: 9 september 2010, 13:29

Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
 EA NHL 10 
Författare Meddelande
Medelmåtta

Inlägg Re: EA NHL 10
I tidiga versioner av NHL blev man ju utvisad för interference så fort man råkade åka emot målvakten. Då är det många gånger bättre att man inte kan röra målvakten alls.

25 maj 2010, 09:19
Rutinerad
Användarvisningsbild

13ulow skrev:
I tidiga versioner av NHL blev man ju utvisad för interference så fort man råkade åka emot målvakten. Då är det många gånger bättre att man inte kan röra målvakten alls.

Håller med.

Dessutom håller jag med 1986: Målvakterna måste - måste - bli bättre.

25 maj 2010, 16:14
Erfaren
Användarvisningsbild

Det minns jag att man gjorde. Men skulle vara en kul detalj, om det gjordes bra, att man kunde
tackla målvakterna och få de ur spel.

25 maj 2010, 19:07
Rutinerad

Canada får ju tackla målvakten i VM och sedan göra mål därefter, så det borde ju inte vara något problem att få tackla målvakten i NHL... :wink:

25 maj 2010, 21:32
Rutinerad
Användarvisningsbild

13ulow skrev:
StevieY skrev:
Vilken pos spelar du?

Jag föredrar C/RW men är inte proffs på någon position så det spelar mig mindre roll var jag blir placerad.

Lägger till dig idag.

Än en gång..

Mitt lag behöver fler spelare, nån som är hyffsad på backen?
En LW kanske behövs med.
Ser gärna att man håller sin position och tänker defensivt men vi använder oss gärna av backen för skott från blålinjen.

Skicka ett Pm till mig här så lägger jag till er så kör vi några matcher och kollar hur det går.

26 maj 2010, 20:42
Site Admin
Användarvisningsbild

Gällande målvakter ska inte pucken vara "untouchable" för motståndarna första sekunden efter att den spelats ut rätt ut i slottet...

27 maj 2010, 08:22
Rutinerad
Användarvisningsbild

bobbe skrev:
Gällande målvakter ska inte pucken vara "untouchable" för motståndarna första sekunden efter att den spelats ut rätt ut i slottet...

Spot on!

27 maj 2010, 09:08
Rutinerad
Användarvisningsbild

Nu när NHL10 börjar bli till åren (så att säga) har jag försökt leta information om NHL11 på nätet.
*Det är dock ganska sparsamt med nyheter men en sak som återkommer är att man böjat frångå animationer. I NHL10 kan spelarna exempelvis bara falla på ett antal olika sätt, men i 11an är det inte animationsbaserat. Spelaren faller olika beroende på hur smällen tar, tar smällen över ett ben så kan den åka på ett ben till en början. Går tacklingen lågt så kan spelaren ralma över tacklaren. Samma princip ska även gälla målvakter, de agerar utifrån läget och inte genom en standardanimation.
Dock ska tilläggas att man inte har kunnat gå ifrån animationer helt och hållet, och det kan man förstå då det säkerligen ligger extremt mycket arbete bakom. Det finns en "tre-årsplan" för att helt gå ifrån animationer. Med andra ord lär NHL13 vara läckert!
*En annan rolig detalj är att klubbor kan gå av. Det blir två delar som ligger kvar på isen resten av bytet, och delarna kan stoppa/styra puckar. I och med detta har man utvecklat spelet utan klubba. Man ska kunna sparka bort pucken, och även kunna lämna ifrån sig sin klubba till back.
*När det gäller Be A Pro så startar man i Memorial Cup
*Spelare ska kunna hoppa över spelare som täcker liggandes.
*I EASHL finns samtliga 120 matchtröjor med
*Tekningarna har förbättrats, man ska kunna göra det man kan i verkligheten, exemplvis hålla fast spelaren eller byta fattning för att få en "starkare backhand"
Det lovar gott...

13 juni 2010, 00:18
Profil Skicka e-post
Rutinerad
Användarvisningsbild

Jag hade gärna sett att man straffar de f***or som slutar matcherna tidigt. Att man blir bannad i 10 minuter eller liknande.
Som tidigare nämnt så vill även jag se att man ska kunna fiska upp puckar direkt som målvakten slänger iväg. Är man så korkad att man släpper iväg pucken när det är ett getingbo framför mål, ja, då ska det kunna straffa sig.

13 juni 2010, 00:22
Profil Skicka e-post
Rutinerad
Användarvisningsbild

Man kan ta pucken direkt när målvakten kastat ut pucken, men måste stå ca en meter framför.
Har gjort massvis med mål sådär.

Den ständiga "Crosby Penguin" tomma skärmen när man ska hitta andra lag måste bort dock!
Men vad jag hört ska man införa någon form av betal system för online funktionen till NHL11 och då ska den försvinna.

13 juni 2010, 08:34
Rutinerad
Användarvisningsbild

StevieY skrev:
Man kan ta pucken direkt när målvakten kastat ut pucken, men måste stå ca en meter framför.
Har gjort massvis med mål sådär.

Den ständiga "Crosby Penguin" tomma skärmen när man ska hitta andra lag måste bort dock!
Men vad jag hört ska man införa någon form av betal system för online funktionen till NHL11 och då ska den försvinna.

Jaha, vill EA också ha en slant för att man ska få spela online?!

13 juni 2010, 11:17
Profil Skicka e-post
Rutinerad
Användarvisningsbild

Kanske bra.. För då måste man fixa till online delen så den blir mycket mer tillförlitlig.

Som det är nu kan man får psykbryt när man sitter och väntar på att ens EASHL lag ska hitta motståndare. =/

13 juni 2010, 23:10
Rutinerad
Användarvisningsbild

Eftersom vi fortfarande spelar detta spel i väntan på NHL11 tänkte jag lyfta tråden lite.
Fick tips om att lira med lite nya inställningar den gångna helgen (några av er har kanske redan lirat såhär länge). Bland annat gjordes följande: Vi bort all passnings-assist, tog ner puck-kontrollen, ökade styrkan i tacklingarna & förlängde perioderna (8 minuter istället för 5). Det blev galet mycket roligare. Jag ska helt klart spela med dessa inställningar i nästa upplaga.

Rekommenderas, om ni inte har testat det tidigare.

28 juli 2010, 10:10
Medelmåtta
Användarvisningsbild

Jag kör till 99,5% av alla matcher med Hardcore.
Ibland vill jag bara leka av mig lite o fuskar med allt på fullt för mig o datorn har inget.
Kan ju testa som du skrev oxå o se om det e något att ha.
Vad har du för inställningar innan du ändrar de sakerna?

Fanatics FÖR framtiden!

29 juli 2010, 20:13
Rutinerad
Användarvisningsbild

SpeedyG skrev:
Jag kör till 99,5% av alla matcher med Hardcore.
Ibland vill jag bara leka av mig lite o fuskar med allt på fullt för mig o datorn har inget.
Kan ju testa som du skrev oxå o se om det e något att ha.
Vad har du för inställningar innan du ändrar de sakerna?

Har kört mestadels med orginal-inställningarna plus någon modifikation här och där. Men detta är ju en helt ny spelvärld. Sjukt kul!

30 juli 2010, 08:08
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9